Sportpark Biervliet gaat flink op de schop

BIERVLIET - De gemeente Terneuzen heeft overeenstemming bereikt met zowel de tennis- als de voetbalvereniging in Biervliet over een complete renovatie van het gemeentelijk sportpark.

Ook zijn afspraken gemaakt met de voetbalclubs in Philippine en Hoek over het opknappen van verouderde kleedaccommodaties. Met de realisatie van die plannen rondt Terneuzen de 'harmonisatie buitensportaccommodaties' af, verklaart wethouder Pim Broekhuijsen. Hoewel er nog wensen - onder meer voor aanleg van kunstgrasvelden - overblijven, is de wethouder blij dat alle buitensportaccommodaties straks op peil zijn.

In Biervliet krijgt de tennisvereniging een geheel nieuwe accommodatie. Aan de kleedkamers van de voetbalvereniging komen een bescheiden kantine en wat kleedkamers voor de tennisclub. De kantine zal uitkijken op twee nieuwe tennisbanen. Die worden aangelegd op de nu als trainingsstrook van de voetbal in gebruik zijnde strook grond. Naast de nieuwe accommodatie komt een tenniskooi.

Het tweede veld van de voetbalvereniging 'achter de dijk' wordt een wetraveld, een van verlichting voorzien wedstrijd- én trainingsveld. Door gebruik van kunststofvezels in de ondergrond kan het veld 2,5 keer zo intensief worden gebruikt als een 'normaal' grasveld. Op de plek van de huidige tennisaccommodatie tot aan het voetbalcomplex ontstaat ruimte voor ruim dertig parkeerplaatsen.

Na realisatie van de plannen is in Biervliet de weg vrij voor oprichting van een omni-sportvereniging, verwacht de wethouder. "De besturen van de twee clubs praten al met elkaar."