Corona maatregelen *update*

We zijn helaas nog steeds niet van het corona virus af en dit zal naar verwachting ook nog wel een tijdje duren. Ook als VV Biervliet worden we hiermee geconfronteerd en moeten we voldoen aan de richtlijnen gesteld door de overheid en KNVB.

Dit alles hebben wij vertaald naar een corona protocol. Ondertussen is ook de kantine “coronaproof” ingericht en ook in de kleedkamers gelden aanvullende maatregelen.

Regels kantine en terras
• Bij bezoek aan de kantine wordt gevraagd jezelf te registreren. Registratie formulieren liggen
gereed bij de ingang van de kantine/onder de luifel. Deze gegevens zijn uitsluitend voor een
mogelijk bron- en contactonderzoek van de GGD en verwijderen we na 2 weken. In het kader
van de wet op de privacy (AVG) is registratie vrijwillig, maar wij doen een dringend beroep op
iedereen om je te registreren;
• Spelers en technische staf van thuis spelende en bezoekende teams is niet nodig, hiervan is
de club op de hoogte middels de wedstrijdformulieren.
• Sporters, begeleiders of toeschouwers kunnen worden geweigerd of naar huis worden
gestuurd tijdens de training bij (vermoeden) van klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus,
niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, of koorts en/of plotseling verlies
van reuk of smaak.
• Kantine in- en uitgang zijn middels markeringen aangegeven waarbij de looplijnen er o.a.
voor zorgen dat er éénrichtingsverkeer is in de kantine.
o De ingang is via de deur onder de luifel aan de lange zijde.
o De uitgangen via de deur bij de toiletten en de deur onder de luifel aan de korte
zijde.
• Wacht bij toilet bezoek buiten de toilet ruimte.
• Er zijn max. 40 zitplaatsen in de kantine (staan is niet toegestaan, alleen bij bestellen). De
tafels zijn opgesteld voor maximaal 4 personen per tafel.
• Drank zal worden voorzien in wegwerp bekers of flesjes. Glazen worden zoveel mogelijk
vermeden.
• Gooi zelf je lege plasticflesjes of bekertjes in de afvalbakken binnen en/of buiten.
• Betaal zoveel mogelijk contactloos met de pin.
• Alleen zitplaatsen op het terras, staan is niet toegestaan, verplaats geen terras meubilair.
• Is het terras vol? Blijf dan niet hangen op het terrein.
• Volg de aanwijzingen van de medewerker(ster)s in de kantine

Bar / Keuken
• Er zal in eerste instantie een beperkt aanbod van etenswaren zijn. Komende tijd zal gekeken
worden hoe we dit verder invulling gaan geven.
• Middels markering worden bestel- en afhaalpunten voorzien aan de bar.
• Drank zal worden voorzien in wegwerp bekers of flesjes. Glazen worden zoveel mogelijk
vermeden.
• Gooi zelf je lege plasticflesjes of bekertjes in de afvalbakken binnen en/of buiten

Bestuurskamer
• Bestuurskamer enkel betreden indien dit noodzakelijk is.
• Niet meer dan 8 personen, waar stoelen voor staan, aan de bestuur tafel plaatsnemen i.v.m.
1,5 meter afstand richtlijnen.
• Tijdens de corona tijd is er geen pupil v/d week bij thuis wedstrijden van het 1e elftal.
• In de bestuurskamer in ontsmetting middel aanwezig.

Regels voor de trainingen, wedstrijden en vervoer naar wedstrijden
• Er mogen maximaal 11 spelers tegelijk in de kleedkamers, ga dus gefaseerd omkleden.
• Er zijn per kleedlokaal maximaal 2 douches beschikbaar.
• Vermijd bij het sporten fysiek contact dat niet noodzakelijk is, zoals het vieren van een
overwinningsmoment of bij een wissel.
• Houd voor en na het sporten en tijdens rustmomenten 1,5 meter afstand.
• Douchen vanaf 18 jaar en ouder, max 8 personen per kleedkamer en 3 gelijktijdig douchen.
Indien mogelijk zullen we extra kleedkamer regelen, is dit niet het geval, zal er dit beurtelings
gedoucht en aangekleed moeten worden.
• Jeugd t/m 17 mag met heel elftal in 1 kleedkamer, moet wel 1,5m afstand houden van
personen van 18 jaar en ouder.
• Kleedkamers netjes schoon trekken en de ramen open voor ventilatie. In de doucheruimte is
additioneel ventilatie voorzien middels ventilator in de afzuiging.
• Voor het rijden naar jeugd en seniorenwedstrijden is het advies met max 4 in de auto. RIVM
advies is om een mondkapje te dragen.

Op en rondom het veld
• Op het sportpark houden we 1,5 meter afstand van elkaar, gebruik daarom alle zijdes van het
veld om dit te kunnen waarborgen.
• Geef elkaar, zodra de wedstrijd is afgelopen, de ruimte zodat iedereen op een veilige en
verantwoorde manier het sportpark kan verlaten.
• Het is enkel toegestaan dat trainers in het ballenhok de materialen halen, om en om, volgens
de geldende richtlijnen van 1,5 m afstand.