Biervliet 2 pakt het kampioenschap!

Zondag 21-04, zal voortaan de geschiedenisboeken in gaan als de dag dat het kampioenschap werd gevierd!
Op een zonovergoten voetbalterrein werden in eigen huis de benodigde 2 punten gehaald en en passant is ook het 3e punt bijgeschreven!
3-1 Winst tegen rivaal IJzendijke!

Ondanks dat dit dé wedstrijd van het seizoen was, viel het reuze mee met de zenuwen. Stiekem werd er toch wel rekening gehouden met winst.
Helaas waren we niet compleet om het feestje te vieren. Eric Asselman had besloten om een vriendenweekend te organiseren en Geoffrey was toe aan een weekje spaanse zon.
Ondanks dat de trainer had benadrukt om goed voorbereid naar de wedstrijd toe te leven was hij dit zelf vergeten. Zelfs de opstelling moest nog verzonnen worden.
Hij was zo zenuwachtig dat hij niet meer wist hoe het moest en toverde een tactische variant met Gerton en Martijn uit de hoge hoed.

Na de aftrap werd al gelijk duidelijk dat we de beter partij waren. Vooral via Ferry kwamen we aantal keren in de buurt van het doel van IJzendijke maar konden we nog niet echt gevaarlijk worden.
Dit duurde eigenlijk tot de 30e minuut, toen Daniel besloot om eens mee op te komen en na een knappe individuele actie, de bal bij Richard kreeg die de 1-0 binnenschoot.
Tussendoor heeft David ons een aantal keren op de been gehouden. Hij reageerde enkele keren attent op acties van Kippe die de gevaarlijkste man bij de tegenstander was.
Kort voor rust scoorden we via Marco de Koeijer de verdiende 2-0 maar deze werd afgekeurd door de scheidsrechter.

In de rust werd nogmaals de tactiek doorgesproken en werd er vooral op gehamerd om feller te starten en proberen de bal niet bij Kippe te krijgen. Dan zouden ze ook niet gevaarlijk kunnen worden.
Dit werd vrij goed uitgevoerd en mede door het afjagen werden vele kansen gecreëerd. De keeper van IJzendijke stond echter net zo goed te keepen als David en hield zijn ploeg op de been. Toch scoorden we na plusminus 60 minuten de belangrijke 2-0. Richard werd gevloerd in de 16 en dit leverde ons een penalty op. Omdat Daniël niet weer een kratje aan z'n rekker wilde zijn werd hij deze keer genomen door Emiel. Hij wist deze kans wel te benutten en het verschil was gemaakt. Ijzendijke had er na de 2-0 geen zin meer in en wij werden beter. Dit resulteerde weer in nog meer kansen maar Marco, Emiel, Ferry, Bernhard, Bart kregen de bal niet tussen de palen of vonden de keeper op hun weg. Aan het einde van de wedstrijd wist Ferry toch nog de 3-0 te maken maar zoals steeds de laatste weken, kregen we toch weer tegentreffer. Ondanks David's prima wedstrijd kon hij aan dit tegendoelpunt niets doen. Via een pingel scoorde Ijzendijke de 3-1.

De doelstelling is behaald. Kampioen geworden! Nog twee wedstrijden te gaan om de voorsprong uit te bouwen en het kampioenschap nog wat meer glans te geven. Vrijdag thuis tegen Graauw en zondag thuis tegen Breskens! Volgend jaar zal er een nieuw tweede elftal worden gesmeed aangezien de geruchten van spelers die stoppen steeds hardnekkiger worden en een aantal spelers binnen de selectie, de 30 al ruim gepasseerd zijn. Hopelijk word het vertrek van deze spelers goed opgevangen met gemotiveerde jongens uit de jeugd en uit 't derde.