Tweede verliest (verslag Marco de Visser)

Na de klinkende 4-0 overwinning op Hontenisse 3 stond op vandaag de uitwedstrijd tegen RCS 3 op het programma, met een licht uitgedunde selectie van 13 man werd de reis naar de ‘overkant’ in alle vroegte afgelegd.
Omdat de avondklok op 01.30 uur stond was iedereen zo fris als een hoentje en gretig om de wedstrijd te beginnen.
De opstelling als volgt: David, Ferry, Daniel, Emiel, Marco van T zorgde voor de solide verdediging. Op het middenveld speelde Jannes, Niek en Marco de Koeijer. In de spits het snelle duo Morgan en Martijn met in het centrum RVS.
Grensrechter: Marco de V Bankzitter: Pruuke
Nadat de spelerspassen met een spoedtransport vanaf Biervliet achteraan waren gekomen (Wilfred bedankt!) konden we van start onder leiding van de aansteller euh..aangestelde scheidsrechter P.L. Martens. Vanaf het fluitsignaal startte we sterk, er werd sterk druk gezet en de bekende 20 seconden regel werd stellig toegepast. Dit resulteerde dan ook in enkele goede kansen in de eerste helft, morgan was een aantal keren dicht bij een doelpunt. Na enkele minuten kwam de bal door richting onze keeper, deze pakte hij netjes binnen de zestien echter was de scheidsrechter van mening dat dit er buiten was, gelukkig was de vrije trap ongevaarlijk. Het spel ging vervolgens heel gelijk op. Nadat RCS 3 een uitbraak had op onze helft en Daniel goede rugdekking gaf aan David volgde een snelle counter. Via Morgan kwam de bal terecht bij Martijn, hij schoot ongenadig hard op het doel maar helaas ging de bal via de binnenkant paal het doel uit. Na 45 minuten buffelen kon er met een 0-0 stand van de thee genoten worden.
In de tweede helft kwam Pruuke op de plaats van RVS in de spits om zo meer snelheid voorin te creëren omdat de kopsterke verdedigers van RCS 3 weinig ruimte lieten. Wederom werd er goed druk gezet van onze kant, dit resulteerde echter niet in een doelpunt. Dit viel wel aan de andere kant een voorzet van RCS 3 werd niet goed verwerkt door David waardoor de spits de 1-0 binnen kon schieten. Na deze tegengoal werd door ons naarstig gezocht naar de gelijkmaker, avontuurlijk voetbal en druk zetten om zo tot scoren te komen. Maar helaas was het geluk niet aan onze kant, na een aanval van RCS 3 en een goede eerste redding van David werd de bal op de zestien terug gelegd. Een speler van RCS 3 schoot een kanonskogel in de richting van Emiel zijn hoofd welke voor het doel stond. Omdat hij zijn knappe gezichtje wilde sparen beschermde hij dit met zijn handen. De scheidsrechter welke afgezien van enkele vreemde beslissingen redelijk floot besloot om een penalty te geven aan RCS 3 en een RODE kaart aan Emiel! Alsof het allemaal nog niet genoeg was werd deze penalty benut door RCS 3 en moesten we met 10 man verder met 2-0.
Vervolgens kwam Marco V met nog 20 minuten op de klok als laatste man in het veld voor Niek. Met hard werken door het hele tiental werd de verder schade beperkt en kwam RCS 3 ondanks dat ze met een man meer stonden niet meer tot scoren toe. Helaas kwamen wij zelf ook niet tot scoren, wel waren er in de tweede helft nog een aantal goede kansen maar het geluk was helaas niet aan onze zijde.
Volgende week staat de match op het programma thuis tegen FC Axel 2 waar we in de beker van verloren hebben. Tijd om deze nederlaag te rectificeren en weer drie punten in Biervliet te houden!