't Tweede pakt de draad weer op

Biervliet 2

Afgelopen zondag stond dan eindelijk de match tegen Hontenisse 4 op het programma. De avond ervoor was er een feestje op de club waar ongeveer de halve selectie bij aanwezig was dus het was onzeker voor de meeste hoe dit zou uitpakken. Ook dit weekend was het weer graaien om genoeg spelers bij elkaar te krijgen maar om 12.30 uur waren er dan toch 13 spelers die stonden te popelen. In de rust kwam ook de 14e speler nog aanrijden waardoor we alle drie de wissels konden gebruiken.

Hontenisse begon gelijkwaardig als Biervliet. Door wat missertjes van ons kregen zij ook de eerste kansen maar deze werden gelukkig niet gescoord. Na zo'n 20 minuten spelen kwamen maakten wij de 1-0 door goed doorzetten waarna Marco hem keurig afrondde. Daarna kregen we meer grip op de wedstrijd en hebben we niets meer weggegeven. In één van onze uitbraken wist Richard één op één op de keeper af te lopen. Richard schoot hem recht op de keeper maar in de rebound belande de bal via een speler van Hontenisse in het doel. 2-0.

Na de rust nog steeds hetzelfde spelbeeld. Eigenlijk werden de kansen voor Hontenisse steeds minder en bleven wij de betere ploeg. We kregen PVC nog twee keer vrij voor de keeper maar helaas wist hij de bal niet achter de keeper te krijgen. Hontenisse werd nog één keer echt gevaarlijk, maar de niet te missen kans schoten ze gelukkig voor ons net naast.

Gelukkig hebben we de draad weer opgepakt na het verlies van vorige week. Het spel was ook een stuk beter dus dat is een mooi uitgangspunt voor de wedstrijd van volgende week, thuis tegen Sluiskil. Ook daar moeten 3 punten van gesnoept worden want de weer erop wacht er opnieuw een topper tegen Philippine.