Oostburg 1 - Biervliet 1 (trainerspraat)

We zijn weer begonnen!

Wat is het toch heerlijk om de geur van vers gemaaid gras te ruiken. Ik moet direct de vrijwilligers van VV Biervliet een compliment geven. Wat ziet het complex er weer fantastisch uit! De nieuwe keuken is schitterend, de velden liggen er weer bij als een biljartlaken en al het materiaal is weer in orde. De dames van de kantine hebben ons gemist... en wij hen ook.

Na een stroeve voorbereiding met veel afwezigen door diverse omstandigheden stond afgelopen zondag direct de eerste competitiewedstrijd op het programma. Oostburg was de tegenstander en de 3-0 nederlaag was terecht, maar wel geflatteerd. Good Old jonge bloem Erik Adam leidde zijn verdediging als vanouds en op het middenveld maakte Brian Wesbeek zijn rentree na bijna 2 jaar blessureleed. We kregen kansen, maar blijkbaar is scoren moeilijker dan we allemaal denken en Oostburg wist onder onze druk uit te voetballen en maakte 20 minuten voor tijd de 2-0. Toen ging het kaarsje langzaam uit bij onze spelers. De 3-0 deed er eigenlijk niet meer toe. En de 1-0 dan? Tsja... die lag al na 23 seconden achter de verbouwereerde doelman Wondergem. Blijkbaar waren we nog niet helemaal wakker.

Het seizoen is lang en we hebben iedereen hard nodig. Dat bleek afgelopen zondag al. Remco van Leeuwen, één brok ervaring, viel uit met een vervelende knieblessure en zal er voor langere tijd uit liggen. Dat betekent dat anderen op moeten staan, de ploeg bij de hand nemen en doen waar we goed in zijn: als team zorgen voor resultaat.

In de selectie is een aantal jongelingen gekomen. Mahdi, Reinier, Twan en Rik zullen ruiken aan het seniorenvoetbal. Ze zullen allemaal minuten gaan maken, maar moeten natuurlijk wel geduld hebben. Maar dat komt wel goed met deze echte Biervlietboys.

Ik hoop jullie allemaal weer langs de lijn te zien komend seizoen. De technische staf en de spelers hebben er zin in. Er staat geen druk op onze groep en op deze manier gaan we ook spelen. Vrijuit en af en toe met veel bravoure, zonder de realiteit uit het oog te verliezen.

Tot snel!

Sportieve groet,