Clinge 1 - Biervliet 1 (vriendschappelijk); Floris de Jonge

Afgelopen zondag stond de competitiewedstrijd tegen SDO op het programma. Helaas gooiden de weergoden roet in het eten.

Gelukkig belde oud-trainer Mario de Fouw ons op en konden we oefenen tegen Clinge, de trotse koploper van de derde klasse.

Clinge en Biervliet maakten er een leuke wedstrijd van. Het was Clinge dat al snel op voorsprong kwam. Jeroen de Bart verloor de bal op het middenveld en van afstand werd de bal achter Dennis Wondergem geschoten.

Er was nog geen 15 minuten gespeeld of er stond al 2-0 op het scorebord. Een Clinge aanvaller mocht bij een corner geheel vrijstaand de bal ineens op de slof nemen.

Biervliet zocht daarna de aanval, maar Jari Brevet raakte de bal verkeerd en een grote kans werd dus gemist.
Toch werd het 2-1. Ferco van der Hooft liet andermaal zien over enorme kopkracht te bezitten. Van der Hooft torende boven iedereen uit en knikte keihard de aansluitingstreffer binnen.

Jordi Verstraeten maakte daarna op schitterende wijze de gelijkmaker, maar helaas streepte de grensrechter deze treffer door: buitenspel.

Bij rust stond het 3-1. Wederom scoorde Clinge uit een corner, dus daar mag de komende weken nog wel aandacht aan besteed worden bij Biervliet.

Na rust kon Biervliet nog goed meedoen, maar mede door de vele wisselingen was het beste er wel af. Clinge liep uit naar een 6-1 overwinning.
De persoonlijke fouten die aan deze goals vooraf gingen geven stof tot nadenken, zeker met wedstrijd tegen een van de titelkandidaten in het vooruitzicht....