Wederom nuttige wedstrijd voor 't tweede

Gisteren stond de 2e bekerwedstrijd voor 't tweede op het programma. In en tegen Clinge werd er met 3-0 verloren. Clinge is een ploeg die een klasje hoger speelt dus er werd al een zware wedstrijd verwacht. Vooraf werd benadrukt dat deze wedstrijd in het teken stond van volgende week, de competitiestart. Winst was mooi geweest maar belangrijker was dat er goed gevoetbald werd.

Dat we de wedstrijd al konden spelen was al een klein wonder. Met dank aan het derde konden we de wedstrijd met 12 man beginnen. Vanwege vakanties en blessures misten we zo'n 7 man van de selectie.

Al na 5 minuten was de achterstand een feit. Een schot van zo'n 30 meter vloog er in waardoor de 1-0 een feit was. Ondanks deze tegenslag pakten we de draad goed op en we konden we vooral via Martijn een aantal kansjes creëren. Toch werd er aan de andere kant gescoord. De aanvaller van Clinge zette goed door en prikte zo de 2-0 tegen de touwen.

In de tweede helft waren we vooral aan het verdedigen. Clinge had meer balbezit maar kon nauwelijks gevaar stichten. Enkel via wat corners en afstandsschoten probeerde ze te scoren maar door goed verdedigend werk werden deze kansen gemist. Zelf konden we er niet veel tegenover stellen. Er was van onze kant slechts één kans voor Marco de Koeijer maar helaas ging ook deze kans er niet in. Aan het eind van de wedstrijd kwam Clinge nog één keer sterk opzetten wat resulteerde in een knappe aanval en dus de 3-0.

Volgende week een veel belangrijkere wedstrijd tegen Terhole (uit). Vorig jaar hebben we deze wedstrijd verloren dus er staat behalve 3 punten ook revanche op het spel. Het zal een zware pot worden aangezien we wederom een aantal mensen moeten missen wegens vakanties en blessures.